Jumaat, 15 Mac 2013

Learn Japanese: Introduction to Japanese

http://youtu.be/K89FQIiEEzI

salam 1 malaysia!! OHAYOU!!!

my story pagi ni ialah learning bahasa negara jiran.. aku suka belajar especially bab2 bahasa nih.. ye la kalau mandarin tu boleh belajar dari in-law. tapi bahasa lain kita guna teknologi la kan.. tu bagi yang xmampu macam aku ni nak pergi kelas. setakat belajar basic tu boleh aje. maybe ada yang kata apa la entry lapuk orang dah khatam baru nak buat entry.. tapi tu korang punya pasal la... aku sajer nak share with other readers about faedah belajar banyak bahasa nih:

#if u ols belajar bahasa lain ni pertama korang boleh meningkatkan keyakinan diri(self-confidence).
sebab apa? yela, bila korang tahu serba sedikit bahasa tu, korang pun senang nak sesuaikan diri dengan tempat yang baru,masyarakat nya juga. so, if nak pergi oversea, ha.. mudah la..
xde la nampak kita ni tercari2 atau tersesat, betul x?

# selain dari itu, kita juga boleh meningkat kan kemahiran berbahasa, dah belajar 1 atau 2 bahasa sure nak try bahasa lain lak .. nak tengok wayang pun senang, tengok drama pun faham, n siap boleh tolong ceritakan pada family kita, tak ker bagus tu..

#ha, bab ni pada career  yang paling important.. for others out there if you want better salary better belajar banyak bahasa. yela itu adalah satu bonus tuk korang. belum dari boss lagi tau!!! mana tau oneday diberi kepercayaan untuk bekerja di luar negara.

#ha, selain tu kita pun boleh menyumbang kepada ekonomi negara tau!! pandai jer.. yola.. katakan kita orang malaysia boleh bertutur  3-4 jenis bahasa seorang, bila ada pelancong dari luar datang dan bertanya, kita  bolehlah membantu.. diorang pun akan merasa kita rakyat yang very friendly n suka menolong. MALAYSIA BOLEH!!